09 Disember 2009

KEJOHANAN FUTSAL TERTUTUP KESIHATAN NEGERI MELAKA 2009




KEJOHANAN FUTSAL TERTUTUP KESIHATAN NEGERI MELAKA 2009

Oleh: Razman Mohammad.

MELAKA: Masyarakat yang sihat dan cergas dan berdisiplin merupakan aset kepada pembangunan negara dalam merealisasikan wawasan 2020 dan Melaka Maju 2010.

Bagi memenuhi hasrat itu, kira-kira 14 pasukan terdiri daripada kakitangan Hospital Besar Melaka, Klinik kerajaan dan swasta seluruh negeri Melaka menyertai kejohanan Futsal Tertutup Kesihatan anjuran Kelab Angkut Hospital Besar Melaka, dekat sini baru-baru ini.

Kejohanan selama satu hari bermula jam 8.00 dan berakhir 5.00 petang itu berlangsung di gelanggang Futsal Sport Planet, Cheng Melaka.

Azman Omar, 36, selaku pengurus kejohanan berkata, kejohanan ini juga merupakan salah satu aktiviti yang berfungsi sebagai medium paling berkesan dalam usaha merapatkan hubungan silaturahim di antara kakitangan kesihatan seluruh negeri Melaka di samping dapat melahirkan masyarakat yang sihat, cegas dan bersatu padu.

Selain itu jelasnya, kejohanan ini merupakan salah satu aktiviti kelab yang terdapat dalam kalender aktiviti tahunan dan berhasrat untuk menjadikannya sebagai aktiviti tahunan pada masa akan datang.

’ Terima kasih kepada pihak penyumbang yang telah menjayakan kejohanan ini dan yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung’

’Kelab ini juga berhasrat untuk mengadakan kejohanan sama terbuka untuk wanita pula’ katanya selepas majlis penyampaian hadiah.

Majlis penyampaian hadiah dan perasmian penutup disempurnakan Tn. Hj. Samson Ahmad, Ketua Penyelaras, Unit Angkut Hospital Besar Negeri Melaka.

Dalam ucapannya, beliau melahirkan rasa bangga dengan penganjuran ini dan mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada pihak pengajur dan ahli jawatankuasa.

Samson Ahmad berkata, program yang diadakan ini juga bersesuaian dan wajar dalam usaha kerajaan untuk melahirkan insan yang aktif, sihat dan cergas sepanjang hayat yang menepati slogan ’Malaysia Cergas’.

Dalam pertandingan ini, johan dimiliki pasukan daripada Hospital Besar Melaka menerima hadiah berupa piala pusingan Tn. Hj. Samson Ahmad, Ketua Penyelaras, Unit Angkut Hospital Besar Negeri Melaka dan wang tunai RM500 manakala naib johan milik pasukan Klinik Kesihatan Alor Gajah menerima hadiah wang tunai RM 250.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Keterangan gambar.

Gambar 1: Azman Omar, Pengurus Kejohanan.

Gambar 2: Pasukan Hospital Besar Melaka johan kejohanan futsal tertutup kesihatan negeri Melaka, baru-baru ini.

Gambar 3: Samson Ahmad menyampaikan hadiah kepada pemenang.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan